Bilancování interaktivního školení

Na konci roku 2020 jsem se v myšlenkách dostal k bilancování. Nedělám to pravidelně, ale okolnosti mě k tomu nějak dovedly.

Největší výzva?

4hodinový webinář pro zaměstnance peruánského distributora českých interaktivních tabulí TriumphBoard. Webinář probíhal v prostředí českých MS Teams, lektoroval jsem ho v angličtině a předváděný autorský software MozaBook byl od maďarského výrobce Mozaik Education ve španělštině. No prostě jazykový guláš.

Počet webinářů za rok 2020?

Nejméně 50 (spíše k 70) – alespoň 50 mám na disku svých záznamů. Ale nejsem dobrý ani v papírování, ani v pořádku, ani v archivaci, tudíž u některých jsem nedělal záznam a některé jsem prostě ani nenašel. Sekretářka by se u mě asi uživila nebo archivářka?

Počet seminářů za poslední 3 roky?

Nejméně 200, ale spíše k 250 – nejsem dobrý statistik a evidenci si vedu jaksi více méně nahodile.

Proškolených účastníků za 8,5 roku?

Několik tisíc. Odhaduji cca kolem 3-5 tisíc. Číslovaných certifikátů je ročně cca 150, nečíslovaných zhruba stejné množství a ve stejném počtu certifikáty nedělám – šetřím stromy, protože to je papírování. U webinářů jsem certifikáty nevystavil asi ani jednou. Ale pro mě toto číslo není podstatné.

Jaká dostávám hodnocení?

Hodnocení účastníků po skončení webináře je skoro vždy v rámci 1 (hodnocení jako ve škole). 2 je jen málo kdy. Pozitivní zpětná vazba, hezké větičky vyjadřující spokojenost s tím, co se účastníci naučili.

Koho a jaké podklady jsem použil na školení interaktivních technologií?

Škoda auto – jazykové podklady pro lektory jazyků (interaktivní tabule)
Bonavita – zdravá výživa a marketingové aktivity pro marketingové oddělení (interaktivní tabule)
DAP Services – metody společnosti a webové texty (MS Office a cloudové služby Google)
VŠEM – obchodní dovednosti, vystupování, vyjednávání pro studenty dálkového studia
VŠE v Praze (moje alma mater) – na podkladech firmy Encián (skripta z dob mých studií MS Office na 3. fakultě) používání interaktivní tabule pro profesory a mezi účastníky byl i prof. Kubálek, který mě učil posouvat se v excelu kurzorem z buňky do buňky. A teď jsem mu to vrátil. (interaktivní tabule)
ČVUT v Brně – podkladem byly plány pasivního domu z roku 2010 (interaktivní tabule)
SPGŠ Futurum – cloudové služby pro učitele budoucích učitelů (MS Office a cloudové služby Google)
Rožnovská střední – materiály pro mistry odborného výcviku (interaktivní tabule)
ZŠ a MŠ Kostelní Hlavno – výukové materiály pro ZŠ (interaktivní tabule a tablety ve výuce i distanční)
ZŠ a MŠ Veleň – výukové materiály a aktivity pro ZŠ v době Covid (interaktivní tabule, kompletní přechod na Cloudové služby Google od nuly, použití ve výuce i distančně)
MŠ Brno, Puchýřova – hráli jsme si a učili se s dětmi a učitelkami na interaktivní tabuli a tabletech
Atd……

Co je nejpodstatnější?

Svoji práci dělám rád, baví mě to a na školeních je zábava (skoro vždy).
Na volné noze mám mnohem více času pro svoji rodinu, neztrácím ho zbytečnými interními schůzkami, kde se někdo potřebuje zviditelnit, aniž by tím něčemu prospěl. Odchod z firmy a práce sám na sebe byla jedním z mých nejlepších rozhodnutí.

Předsevzetí?

I nadále se budu snažit své klienty naučit to, co jim ušetří čas, námahu a půjde zvládnout selským rozumem. K tomu přidám špetku humoru, aby to šlo lépe a zkusím se zlepšit ve vydávání certifikátů, abyste za svoji námahu dostali i nějaké hmotné ohodnocení. Když tak mě to klidně připomínejte.

Děkuji, že jste to dočetli až na závěr a přeji vám všem ať se máte ve svém životě o koho opřít.

PF 2021